Koordinatorka projekta: Klara Lavrič
Glavni cilj: spodbujanje trajnostnega razvoja na različnih področjih
Trajanje projekta: od 1. 9. do 24. 6.
Vključene skupine: Metuljčki, Levčki
Sobivanje - Društvo za trajnostni razvoj je bilo ustanovljeno z namenom izvajanja splošno koristnih projektov in izobraževanja na področju trajnostnega razvoja na okoljskem, socialnem, gospodarskem in kulturnem področju. V sklopu programa »Šola sobivanja« smo v šolskem letu 2024/25 sodelovali smo v naslednjih projektih:
Varno v vrtec in šolo
Namen: Otroci usvajajo celostno znanje o varnosti v prometu.
Aktivnosti: poučni sprehodi na temo prometa; pogovori o prometu; ustvarjalne dejavnosti na temo prometa (npr. izdelava plakata, zgodbe, uganke, recitacije o prometu ipd.); preizkus vidnosti (pešec brez in z odsevnimi predmeti in oblačili), udeležba na dogodku Varno in zabavno v Ribnici
Spodbujamo prijateljstvo
Namen: Otroci razvijajo socialni odnos ob pogovoru in dejanjih prijateljstva.
Aktivnosti: pogovor o prijateljstvu (o tem, kdo je pravi prijatelj, kako pomagamo prijatelju ipd.);
Ti meni danes, jaz tebi jutri
Namen: Otroke spodbujamo k spoštovanju in sodelovanju s starejšimi, s skupnimi aktivnostmi krepimo povezanost med generacijami, spodbujamo k dobremu odnosu do narave in razmišljanju o trajnostnih vrednotah.
Aktivnosti: proslavljanje praznikov (mednarodni dan starejših - risanje risbe skupaj z babico/dedkom doma in razstava risb v vrtcu; decembrski možje - npr. Miklavžev nabiralnik s pismi za Miklavža; dan žena - pogovor o pomembnih Slovenkah, ženskah v našem življenju in izdelava lončka z rožami; materinski dan - učenje pesmi, dramatizacij za mamice in likovni "objemčki"; in velika noč - barvanje, okraševanje in iskanje pirhov); trajnostne akcije (čistilna akcija na igrišču vrtca, menjava oblačil ) in ogled risanke ali filma s poučno, trajnostno vsebino
Energetsko znanje za odgovorno ravnanje
Namen: Otroke učimo odgovorne rabe energije in jih seznanimo z obnovljivimi viri v vsakdanjem življenju.
Aktivnosti: lov na energijske pošasti (otroci po vrtcu iščejo luči in naprave, ki so vklopljene nesmotrno ter beležijo v dnevnike); energijska zgodbica vzgojiteljice (o morskih bitjih, ki s pomočjo sonca, vetra in vode premagujejo pomanjkanje elektrike in sušo) in zgodbe otrok ob njihovih risbah z njihovimi idejami glede rešitve problema z elektriko in vodo); mali meteorologi (beleženje vremena in pogovor o vplivu vremena na pridobivanje energije in izdelava vetrnic, zmajev, letal ter merjenje in pogovor o gibanju)



